Direktlänk till inlägg 13 september 2014

Ny Skolår-Ny projekt

Av juliasteknik - 13 september 2014 13:06

Hej, det var längre sedan jag skrev något här och anledningen kan vara att det var sommarlov. Nu är det skola igen,sommarlovet är över och åk 9 har redan kommit igång ordentligt känns det som. Men du är det 9:an och nu gäller det att satsa på det högsta betyget i alla ämne, gymnasiet närmar sig. 

Projektet som gäller den här årskursen i teknik går ut på att bygga en egen sorts "Future City".  Det har nog gått två lektioner och jag är redan klar med min skiss och ritning, därmed också börjat bygga upp lite. Det som bedöms under den här projektet är skissen, ritnigen och staden vi bygger. Men också ett skrifligt arbete på 2 sidor som ska innehålla lite fakta om sitt egen stad och fakta om material (riktiga material).Den här bloggen har inget att göra med den skriftliga arbetet som ska göras i slutet, bloggen skriver jag bara för att kunna komma ihåg det jag gjorde under förra lektionen och hur jag ska kunna förberedda och planera minna lektioner. 

Tyvär så har jag inga bilder på skissen och ritningen, men jag ska göra några bilder nästa lektion och blogga här. Mina tekniklektioner är på torsdagar, men jag kommer oftast att blogga under helgarna.    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av juliasteknik - 12 oktober 2014 11:46


Ju då, jag är klar med att bygga. Denna veckan gick jag till tekniken både på måndagen efter mina lektioner och på torsdag på fördjupningen. På torsdag hade jag jättemycket tid att bygga och fundera på hur jag kunnde förbettra min stad. En av de nya ...

Av juliasteknik - 4 oktober 2014 12:49


Det här veckan var det sista teknik lektionen och sista   fysikprovet i Vårboskolan. Jag kommer sakna tekniklektinerna. Denna veckan, på teknik lektionen,  har jag byggt klart min stad och börjat måla, jag ska fråga min lärare om jag får måla klart n...

Av juliasteknik - 29 september 2014 16:58


Slutbetyget för denna kursen närmar sig men stora steg. På den här näst sista lektionen gick allt som planerat och jag byggde en gansk stor del av min stad. Om det var lätt? Ju då, det var rätt så lätt att bygga och därmed  var det roligt.     De...

Av juliasteknik - 20 september 2014 16:53

         Det har ännu en lektion gått och det är bara 2 kvar av denna skolåret av kursen teknik.Truts att det hr bara gåt. 2 lektioner känns det som om jag ändå hunnit med ganska mycket,anledningen vara att lektionerna är ungefär 2 timmar långa. M...

Av juliasteknik - 22 mars 2014 13:00

   Hej!            Med varje vecka närmar sig sommarlovet och det är bara 6-7 tekniklektioner kvar av skolåret. Jag har nu fått i updrag i tekniken att skriva processdagbok, lite om en riktigt byggmaterial och göra klart första våningen på huset....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Teknik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards